60% meer sollicitaties via Employer branding

Klant:

Waalhaven Group

Oplossing:

Employer branding campagne

Looptijd

12 maanden

Werken in de Haven

De Waalhaven Group is een familiebedrijf bestaande uit 8 verschillende bedrijven verdeeld over 6 locaties in de haven van Rotterdam en Born. Er werken meer dan 250 medewerkers en zij behoren tot één van de grotere multimodale dienstverleners die binnen de Benelux containerterminals opereren.

Opdracht

Wegens uitbreiding in de haven en de krapte op de arbeidsmarkt werd het tijd om de wervingsstrategie te veranderen. Het doel was om het werkgeversmerk te versterken en de conversie op de vacatures te verbeteren. Employer branding was de oplossing en UpRecruit werd hiervoor ingeschakeld. 

Oplossing

Na een uitgebreide analyse hebben wij de doelgroep en het werkgeversmerk in kaart gebracht en uitgewerkt naar een content- en campagnestrategie.

Nadat de strategie bepaald was hebben wij recruitmentvideo’s en fotografie ontwikkeld en de kanalen voor de campagne gekozen (Facebook + Instagram). 

Door gerichte targeting en verschillende a/b testen hebben wij de doelgroep op een succesvolle manier weten te bereiken. Dit heeft het werkgeversmerk aanzienlijk versterkt en heeft voor veel reacties gezorgd! 

10 operators aangenomen via Facebook & Instagram

Resultaat

0
Mensen bereikt
0
Website bezoekers
0
Sollicitaties
Het hele proces van idee tot daadwerkelijk online staan, heeft UpRecruit gecoördineerd en ontwikkeld. Daarnaast stonden zij ons als inspirator bij, om onze visie ten aanzien van de arbeidsmarktcommunicatie duidelijk te krijgen. Naast de strategische en operationele social media campagnes, werken we nu geruime tijd samen met altijd korte lijnen en prettige communicatie.

Contact opnemen

Benieuwd naar wat UpRecruit voor jou kan betekenen?

Noah Stobbe

Recruitment Marketeer